The New Drive is een initiatief van de jonge Limburgse ondernemer Arthur Vijghen. Onder het motto “Samen België schoner maken” wil hij met The New Drive de transitie naar compromisloze, zero-emissie mobiliteit en energie in België versnellen.
Als het aan hem ligt is onze manier van verplaatsen en energiehuishouding over tien-twintig jaar net zo open, eenvoudig, goedkoop en toegankelijk als het internet vandaag. Hoe hij daaraan wilt bijdragen? Door consumenten, beleidsmakers, marktspelers en kennisinstellingen te verbinden, urgentie te creëren en vooral te denken in de opportuniteiten die deze transitie met zich mee brengt. En dat als coach en collega van meer dan 100 gedreven adviseurs bij The New Drive en zusterbedrijf APPM.
Als senior e-mobility adviseur begeleidt Arthur overheden, marktpartijen en fleet owners bij strategische, tactische en implementatievraagstukken rond e-mobility. Zijn specialisaties zijn de begeleiding van laadinfra projecten (laadstrategie, RFI’s, RFP’s, stakeholdermanagement) op publiek en semi-publiek domein, TCO-analyse, procesbegeleiding van vergroening van vloten en business cases van publieke laadinfrastructuur. Door zijn achtergrond als elektromechanisch ingenieur en ervaring in communicatiesector enerzijds, en zijn ondernemersmentaliteit en e-mobility kennis anderzijds, adviseert hij multinationals en KMO’s bij het ontwikkelen van hun e-mobility business en aanbod en het schrijven van winnende offertes. Hiertoe behoren alle type bedrijven in de keten, zoals laaddienstverleners, fabrikanten, energiespelers, retailers, vastgoedspelers, lease- en autodeelbedrijven, busbedrijven en transporteurs.
Als gevolg van voorgaande heeft Arthur een ruim internationaal netwerk aan marktpartijen en overheden in de volledige e-mobilityketen opgebouwd en is hij een veelgevraagd spreker op evenementen.