Wat is de uitdaging?
De Vlaamse Overheid wil Vervoer op Maat uitrollen binnen de Vlaamse Vervoerregio’s en hiervoor is nood aan diverse vormen van mobiliteit, waaronder deelfietsen. The New Drive is sinds enkele jaren strategisch adviseur van Blue-mobility NV. Binnen een raamcontract kunnen strategische keuzes worden afgetoetst in functie van product-scoping, stakeholders, realiteitszin e.a.
Hoe hebben we dit aangepakt?
Naast de strategische samenwerking ging The New Drive voor Blue-mobility aan de slag met verschillende ambities gekoppeld aan de mobipuntkaarten van de Vlaamse overheid. De uitrolstrategie van Blue-bike binnen VOM is een grondige analyse waarbij de projectscope, positionering van de stakeholders, de toekomstvisie van de gebruikers, een analyse van de locaties, de implementatiestrategie, de uitrol van de scenario’s en een business case beschreven werden, alsook gesprekken met diverse stakeholders zijn gevoerd.
Wat is het resultaat?
Deze aanpak resulteerde in een concrete uitrolstrategie waarmee Blue-mobility zijn verdere aanpak kon bepalen voor het Vervoer op Maat.