Mobiliteitsbudget voor AMNorman

Wat is het probleem/ de uitdaging?

AMNorman adviseert bedrijven op vlak van kwaliteitsmanagement, voedselveiligheid, implementatie van normen, wet- en regelgeving, etikettering en productontwikkeling. Met een 60-tal consultants ondersteunt AMNorman dagelijks bedrijven uit de voedings- en dierenvoedingssector met advies, opleidingen, audits… De adviseurs zijn dan ook veel op de baan met de bedrijfswagen. Toch heeft niet iedereen die per se nodig en wou AMNorman onderzoeken of het federale Mobiliteitsbudget voor bepaalde medewerkers een interessant alternatief zou kunnen zijn.

Hoe hebben we dit aangepakt?

Samen met AMNorman legden we eerst de belangrijkste uitgangspunten en doelstellingen vast. Wat wilden we precies bereiken met de invoering van een mobiliteitsbudget en welke voorwaarden waren daarbij voor AMNorman essentieel? We voerden ook een Quick Scan Bedrijfsmobiliteit uit, waardoor de belangrijkste aandachtspunten van het huidige mobiliteitsbeleid aan het licht kwamen.

In tweede fase berekenden we via onze TCO Fleet-tool de mobiliteitsbudgetten voor de verschillende categorieën van medewerkers op basis van de nieuwe wettelijke formules en enkele gekozen referentiewagens en legden we ook vast welke bestedingen van het Mobiliteitsbudget worden aangeboden aan de medewerkers die instappen in het systeem. Tot slot werd dit alles in een nieuwe heldere Mobility Budget Policy gegoten, in samenwerking met Acerta Consult die ervoor zorgden dat de policy ook sociaal-juridisch correct werd opgebouwd.

Wat is het resultaat/ de conclusie?

AMNorman beschikt nu over alle informatie, richtlijnen en documenten om effectief tot de implementatie van het Mobiliteitsbudget over te gaan.

Spreekt deze case jou aan?

Neem contact op met Roel

Voor Netwerkorganisaties