In oktober 2018 en maart 2019 organiseerde MaestroMobile, in samenwerking met The New Drive en met de steun van Slim naar Antwerpen, de eerste editie van de Critical MaaS experience. Deze critical MaaS richtte zich op managers, die binnen hun bedrijf de mobiliteit mee vorm kunnen geven.
Hoe zat het in elkaar?
Een groep deelnemers engageerden zich om gedurende een week zoveel mogelijk mobiliteitsoplossingen te testen. Ze kregen hiervoor alle informatie en noodzakelijke tools in handen. Er werd zelfs een Whatsapp-groep voorzien waarin de deelnemers 24u op 24u ondersteuning konden genieten. Het projectteam werkte samen met mobiliteitsaanbieders, waaronder ook MaaS-providers om te komen tot een zo volledig mogelijke mobiliteitservaring.
Wat was het doel van deze experience?
Ervaring is de beste leerschool en geeft mensen de kans om nieuwe inzichten te ontwikkelen. De managers die een week lang ervaring konden opdoen, namen deze nieuwe inzichten mee naar hun bedrijf. Hierdoor kregen ze de kans om het mobiliteitsbeleid verder vorm te geven, waar zeker ook plaats was voor innovatieve mobiliteitsconcepten.
Partners: Slim naar Antwerpen